a a a
Skip Navigation LinksHome » Nieuws » Dieet helpt kinderen met ADHD
 print
Dieet helpt kinderen met ADHD 
 
Een strikt, persoonlijk dieet kan kinderen met ADHD helpen. Dat schrijven onder andere Trouw en de Volkskrant naar aanleiding van een onderzoek van het ADHD Research Centrum en UMC St Radboud. Voor het onderzoek volgden honderd kinderen met ADHD gedurende vijf weken een zogenoemd hypo-allergeen dieet. Ze kregen geen voedingsmiddelen waarop ze zouden kunnen reageren zoals tarwe, sinaasappels en zuivel. Een controlegroep kreeg alleen advies over gezonde voeding.
Een kinderarts beoordeelde aan het begin en het einde van de studie het gedrag van de kinderen aan de hand van een ADHD-scorelijst. Bij 64 procent van de kinderen was na het volgen van het dieet geen sprake meer van ADHD.
Meer informatie: Artikel UMC St Radboud over onderzoek; NJi-dossier ADHD: Wat werkt
Bron: Trouw; de Volkskrant
@ 2010 NetSourcing B.V.   Contact  |  Disclaimer  |  Colofon